Wysłałem(am) omyłkowo kryptowalutę na zły portfel. Co robić?!  (Przeczytany 1790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość - przeglądają ten temat

  • *
  • becometa (OP)
  • Posty: 196
  • Od: 10/2017
8 miesięcy temu, zmieniony 8 miesięcy temu przez becometa
>> Wysłałem(am) omyłkowo kryptowalutę na zły portfel. Co robić?!
- Nie panikuj! Będziesz jeszcze mieć na to okazję.
Zakładam, że sytuacja ta wydarzyła się chwilę temu i szukasz szybkiej pomocy w tej materii.

Najpierw garść informacji dla Ciebie.
  • Pośpiech nie jest w tej sytuacji mile widziany ponieważ razem z nim często pojawia się roztargnienie. Działaj rozsądnie i z należytym spokojem.
  • Wiele kryptowalut nie posiada wbudowanego mechanizmu cofnięcia transferu, który został wykonany na zły adres - i nie zapowiada się aby to uległo zmianie.
  • Rada na przyszłość: przed wykonaniem głównego transferu, zawsze wykonaj transfer testowy na małą kwotę. Dzięki temu sprawdzisz czy wszystkie elementy składowe zlecenia (kwota, adres, opłata sieciowa, blockchain) są właściwe.


Stało się. Popełniłeś(aś) gafę. Transfer poszedł w sieć, środki wiszą w „próżni" do której nie wiesz jak się dostać. Co robić?

Po pierwsze ustalmy, czy adres portfela na który błędnie wysłałeś(aś) swoje środki należy do kryptowaluty powstałej np. w wyniku forku?
Tak (przykłady)Nie (przykłady)
» BTC (Bitcoin) wysłane na adres BCH (Bitcoin Cash) i odwrotnie
» BTC (Bitcoin) wysłane na adres Bxx (w miejsce xx wstaw każdy inny fork Bitcoina) i odwrotnie
» ETH (Ethereum) wysłane na adres ETC (Ethereum Classic) i odwrotnie
» ETH (Ethereum) wysłane na adres BTC (Bitcoin) i odwrotnie
» BTC(Bitcoin) wysłane na adres BTC (Bitcoin) innej osoby
» BTC (Bitcoin) wysłane na adres LTC (Litecoin) i odwrotnie
Istnieja duża szansa, że odzyskasz swoje środki.
Czasami klucze prywatne do portfeli kryptowalut po forku są kompatybilne z ich oryginałami.
Jeżeli wykonywałeś(aś) transfery pomiędzy swoimi portfelami, ale po prostu pomyliłeś(aś)
kryptowaluty, to spróbuj zaimportować klucz prywatny z portfela z którego wysyłałeś środki na tym drugim.
Jeżeli jednak adres wyjściowy (odbiorcy) nie należy do Ciebie, to przeczytaj dalszą część poradnika.
Twoje szanse niestety maleją.

Niemniej jednak, twórcy niektórych portfeli, np. portfela sprzętowego Trezor
umożliwiają podjęcie próby odzyskania BTC, BCH i LTC wysyłanych błędnie pomiędzy sobą.
Warunkiem koniecznym do spełnienia w przypadku tej metody jest wysłanie felernej transakcji bezpośrednio z Trezora.

Po drugie ustalmy, czy portfel na który został wykonany transfer należy do osoby prywatnej czy giełdy kryptowalut?
Był to portfel osoby prywatnejBył to portfel giełdy
W tej sytuacji pole możliwości oraz ruchów do wykonania jest ograniczone.
Szczęście, wiara oraz wytrwałość - od tego momentu tymi słowami będziesz posługiwać się częściej aniżeli robiłeś(aś) to wcześniej.
Statystycznie, szansa na to, że adres na który omyłkowo wysłałeś(aś) swoje środki należy do kogoś jest niewielka. Statystycznie również może trafić się osoba, która wygeneruje klucze prywatne dla tego adresu i będzie miała pełną kontrolę nad środkami w nim zdeponowanymi.

Jeżeli jednak uśmiechnie się do Ciebie szczęście i okaże się, że ktoś jest już w posiadaniu tego adresu, wtedy pojawia się kolejna sprawa do rozważenia. Czy osoba ta będzie skora do zwrócenia Tobie błędnie wysłanych środków?

Tyle słowem wstepu. W odniesieniu do działań w tej sytuacji: najlepiej abyś spróbował(a) wyszukać adres na który błędnie wysłałeś(aś) środki w wyszukiwarce, np. google. Skopiuj go w całości i wklej w pole wyszukiwania. Możliwe, że po nitce dojdziesz do kłębka i ustalisz właściciela feralnego portfela.
Jeżeli wyszukiwarka nie zwróci żadnych sensownych wyników, pomyśl o opublikowaniu wiadomości dot. Twojego problemu na forum Bitcointalk oraz na portalu społecznościowym Reddit w kategorii CryptoCurrency. Publikując wiadomość w języku angielskim zyskujesz większy zasięg Twojej wiadomości.

Jeżeli żadna z tych czynności nie przyniesie rezultatów, to jedyne co Ci pozostanie to modlenie się o przypływ szczęścia oraz cykliczne sprawdzenie śladów po felernej transakcji np. na stronie Blocktrail (w przypadku BTC i BCH), na której będziesz możliwe jest śledzenie jej losów - o ile środki kiedykolwiek zostaną poruszone lub zostanie o nich wspomniane w sieci Internet.
W tej sytuacji pojawia się światełko w tunelu.
Wiele giełd kryptowalut deklaruje się, że jest w stanie odzyskać kryptowaluty, które zostały wysłane na błędny portfel - oczywiście jeżeli są w jego posiadaniu oraz feralna transakcja nie odbyła się jak w przytoczonym w pierwszej tabelce przykładzie, np. ETH => BTC.

Każda z giełd kryptowalut indywidualnie podchodzi do kwestii udzielenia pomocy swoim klientom w takiej sytuacji. Niektóre z nich naliczają opłaty w wysokości nawet 0.1 BTC, inne biorą się za pomoc dopiero jeżeli kwota utraconych środków przekroczy określony pułap.

Szczęście, wiara oraz wytrwałość. Tutaj również okażą się nieocenione.
Informacje zawarte poniżej mogą okazać się pomocne.

Adres na który wysłałem(am) błędnie środki należy lub należał do giełdy kryptowalut.
Jak poszczególne giełdy odnoszą się do odzyskiwania błędnie wysłanych kryptowalut?

GiełdaPomoc w odzyskaniu środkówForma zgłoszeniaCzas rozwiązania zgłoszeniaProwizja za odzyskanie środków
Tak.Zajmujemy się odzyskiwaniem błędnie zdeponowanych środków w miarę możliwości. Staramy pomóc się każdemu użytkownikowi (niektórych par walutowych nie da się odzyskać)."Centrum pomocy, infolinia, czatOd kilkunastu dni do kilku tygodni, zależy to od zaawansowania poziomu trudności dla danej pary walutowej. Opłata nie jest stała i zależy od sytuacji.
Tak.Jeżeli tylko jest to możliwe, za każdym razem utracone środki odzyskiwane są przez nasz zespół techniczny. Pomimo, że na stronie widnieją ostrzeżenia o konsekwencjach niepoprawnego zdeponowania środków, zawsze staramy się pomóc użytkownikom."E-mail, livechat, infoliniaOd kilkadziesięciu minut do trzech dni roboczychBrak prowizji
Tak.W przeszłości spotkaliśmy się z kilkudziesięcioma zgłoszeniami dotyczącymi przesłania środków na błędny adres portfela. Były to zarówno BTC wpłacone na adres wpłat BCC, jak i odwrotnie. Wszystkie środki użytkowników zostały odzyskane i prawidłowo zaksięgowane."E-mail, infoliniaW możliwie krótkim czasie - poza pierwszym tego typu przypadkiem, trwało to około 24-48 h."Brak prowizji
Tak, ale pod pewnym warunkiem.
Jeżeli poniosłeś(aś) znaczną stratę w wyniku nieprawidłowego zdeponowania środków, Binance może w wyjątkowych sytuacjach pomóc Ci odzyskać Twoje monety / tokeny."
E-mailNawet kilka miesięcy.Prowizja wynosi 0.1 BTC
Tak. Warunkiem jest przekroczenie wartości transakcji o kwotę $5 000 oraz utworzenie zgłoszenia do 7 dni od transferu. Dodatkowymi zastrzeżeniami jest to, że kryptowaluta, której tyczy się zgłoszenie jest przez nas obsługiwana (np. dopiero jest w fazie ICO) lub wymagała wypełnienia pola memo, a nie zostało to przez Ciebie uczynione. Centrum pomocyBrak danychProwizja wynosi 0.1 BTC

Dodatkowe informacje opublikowane lub przesłane przez przedstawicieli wybranych giełd kryptowalut


    • Bardzo prosimy o ostrożność przy kopiowaniu adresów i upewnianie się, że pieniądze przelewane są na prawidłowy adres.

      Odzyskiwanie środków nie jest nigdzie uregulowane w naszych warunkach, jednak pełni zrozumienia możliwości popełnienia takiego błędu staramy się pomagać naszym klientom. Podjęliśmy również kroki prewencyjne w postaci ostrzeżeń przed wyświetleniem adresu portfela do wpłaty.

      Odzyskiwanie błędnie przelanych środków wymaga zaangażowania górników, dlatego każdy użytkownik musi liczyć się z opłatą za ich pracę

      Kryptowaluty nie są zarządzane przez jedną instytucję wydającą decyzje i mającą możliwość w razie potrzeby cofać operacje. Każdy użytkownik jest indywidualnie odpowiedzialny za posiadane przez swoje pieniądze i powinien zachować szczególną ostrożność. BitBay zawsze stara się pomagać w rozwiązywaniu błędów popełnianych przez użytkowników, ale nie zawsze ma taką możliwość ze względu na zasady panujące w sieciach.
      Użytkownicy for internetowych informują, że prowizja za odzyskanie ich środków wyniosła 25%.

    • Cytat: BitMarket
      W dniu 12 marca zostały zmienione adresów wpłat BTC na zgodne z technologią SegWit. W przesłanym do użytkowników komunikacie (poza informacją na stronie o konieczności sprawdzenia poprawności adresu przy dokonywaniu wpłaty danej kryptowaluty), zwróciliśmy uwagę, że: "w przypadku niepoprawnej wysyłki Bitcoin Cash (BCC) na adres SegWit BTC, środki nie będą mogły zostać odzyskane, powodując ich trwałą stratę.
      Zmiany wprowadzane przez SegWit są niekompatybilne z Bitcoin Cash i nie można uzyskać dostępu do środków, które zostały utracone w ten sposób.
      "
      W związku z powyższym nie będziemy mogli odzyskać ewentualnych błędnych Bitcoin Cash wpłaconych na aktualny adres wpłat BTC.

    • Generalnie nie oferujemy usługi odzyskiwania monet/tokenów.

      Jeżeli poniosłeś(aś) znaczną stratę w wyniku nieprawidłowego zdeponowania tokenów, Binance może, wedle własnego uznania, pomóc ci odzyskać twoje monety / tokeny. Miej na uwadze, że proces ten jest niezwykle skomplikowany i może powodować znaczne koszty, czas i ryzyko.
      Jeśli chcesz poprosić Binance o odzyskanie swoich środków, podaj: adres e-mail konta binance, nazwę kryptowaluty, adres na który błędnie wysłałeś(aś) środki, kwotę, txid (bardzo ważne) oraz zrzut ekranu transakcji. Zespół Binance oceni, czy podejmie się Twojego problemu.
      WAŻNE: Jeżeli podejmiemy się Twojego problemu, możliwe, że konieczne będzie zainstalowanie lub zaktualizowanie oprogramowanie portfela, wyeksportowanie / zaimportowanie kluczy prywatnych itp. Czynności te mogą być wykonywane wyłącznie przez upoważniony personel w ramach ściśle określonych procedur oraz audytu.
      Proces odzyskiwania może zająć nawet kilka miesięcy.
      Wysokość prowizji za odzyskanie środków nie jest określona i zależy od danego przypadku.

    • Ustaliliśmy, że spróbujemy odzyskać środki, których wielkość przekracza $5000 (w momencie dokonania depozytu) oraz zostały zgłoszone w przeciągu 7 dni.
      Prowizja za odzyskanie Twoich środków wyniesie 0.1 BTC.

    • Cytat: Abucoins - wypowiedź przedstawiciela działu obsługi klienta
      Niepoprawnie zdeponowane środki, jeżeli tylko jest to możliwe, za każdym razem odzyskiwane są przez nasz zespół techniczny.
      Pomimo, że na stronie widnieją ostrzeżenia o konsekwencjach niepoprawnego zdeponowania środków, zawsze staramy się pomóc użytkownikom, i wykorzystujemy wszystkie nasze możliwości.
      Użytkownicy mogą zgłosić problem poprzez jakikolwiek z dostępnych kanałów - może to być wiadomość mailowa, rozmowa poprzez live chat, lub rozmowa z konsulantem poprzez infolinię. W zależności od rodzaju zgłoszonego problemu odzyskanie środków zajmuje od kilkudziesięciu minut do dwóch lub trzech dni roboczych.
      Za odzyskanie niepoprawnie zdeponowanych środków nie pobieramy żadnej prowizji czy opłaty.

O czym pamiętać kontaktując się giełdą w celu uzyskania pomocy w odzyskaniu Twoich środków?
Po pierwsze zachowaj spokój, nie wiń giełdy za swoje błędy i nie wymagaj podjęcia natychmiastowych działań od jej przedstawicieli. Sam(a) jesteś odpowiedzialny(a) za bezpieczeństwo swoich środków, więc staraj się współpracować z ludźmi gotowymi Ci pomóc.
Pisząc wiadomość e-mail, rozmawiając na czacie lub dzwoniąc do giełdy przygotuj następujące dane:
  • adres e-mail powiązany z kontem na giełdzie oraz adres e-mail do uzyskania odpowiedzi od przedstawiciela giełdy
  • nazwa obydwóch kryptowalut, które uczestniczyły w feralnej transakcji - określ z której wysyłałeś(aś) na którą
  • adres na który błędnie wysłałeś(aś) środki
  • kwotę transakcji
  • adres transakcji (txid)

aaa